Miałam kiedyś klientkę, z którą pracowałam coachingowo nad rozwojem jej biznesu. Podczas jednej z sesji zaczęła żalić się na brak wykonywania przez jej pracowników niektórych z powierzonych im obowiązków. Zaczęła narzekać, że są leniwi, mało rozgarnięci, nie chce im się robić tego, co mają albo złośliwie tego nie robią. Wprawiło to ją w negatywny nastrój i przez to nie potrafiła wymyślić rozwiązania.

Zaczęłam zadawać jej pytania o to jak rozwiązała tę kwestię. W jaki sposób były przekazane informacje pracownikom? Co konkretnie było powiedziane i w jaki sposób? Okazało się, że informacja o zakresie obowiązków była przekazana bardzo ogólnie, a potem właścicielka tylko przypominała o konieczności wykonywania tych działań, okazując jednocześnie swoje niezadowolenie.

Czy taki sposób rozwiązywania spraw w firmie jest korzystny? Czy taka forma rozmowy z pracownikami jest korzystna? Nie.

Ponownie inteligencja emocjonalna mówi o tym, że jeżeli jakaś sytuacja wywołuje w nas negatywne emocje, to trwając w nich nie znajdziemy rozsądnego i racjonalnego rozwiązania. Tak się stało właśnie z tą klientką.

W trakcie rozmowy ze mną zadałam jej następujące pytania:

  • W jaki sposób Twoje pracownice zostały poinstruowane o tym co mają dokładnie robić?
  • Co konkretnie im powiedziałaś?
  • Jak została sprawdzona ich wiedza na temat tego, czym mają się zająć?
  • Czy ktoś zadał im pytanie czy dokładnie rozumieją co mają robić? Czy mimo potwierdzenia ktoś sprawdził czy rzeczywiście to potrafią? Czy była zrobiona symulacja z nimi?
  • Jak byś się czuła, gdyby ktoś w ten sposób przedstawił Ci informacje o zadaniu, którego jeszcze nigdy nie wykonywałaś i nie rozumiesz jak masz je wykonać? Czy chciałabyś mieć takiego pracodawcę?

Zadając te pytania, które mogą wydawać się trudne, a miejscami nawet nieco irytujące (i mają takie być) doprowadziłam do bardzo ważnej rzeczy – przeramowania.

Przeramowanie jest jedną z superskutecznych technik pracy z emocjami i radzenia sobie w stresujących sytuacjach. Jednak, żeby je z powodzeniem stosować potrzeba trochę wprawy i zrozumienia kilku zasad.

Będę o tym mówić podczas warsztatów 22 marca Inteligencja emocjonalna w biznesie, które odbędą się w Katowicach.

Bądź z nami i poznaj skuteczne metody zarządzania własnymi emocjami.

Badania mówią, że jest to podstawowa kompetencja od której zależy Twój sukces!

Zapisz się już dziś: http://martagierlinska.pl/produkt/inteligencja-emocjonalna/

Komentarze

comments