https://youtu.be/Gsv1wH2PnpE

 

Gdy w życiu pojawia się dużo emocji, bardzo często towarzyszy im stres. Podczas mojej pracy z kobietami, wiele razy otrzymałam już pytania o to, jak sobie z nim radzić.  Jest to częsty problem dotyczący zarówno sytuacji pojawiających się w pracy jak i w życiu rodzinnym.

W dzisiejszym artykule odpowiem na pytania:

  1. Kiedy najczęściej pojawia się stres?
  2. Co odczuwasz podczas sytuacji stresowych?
  3. Jak najlepiej radzić sobie ze stresem?

 

Stres można podzielić na dwa rodzaje. Pierwszy z nich to stres krótkotrwały. Pojawia się on po to aby mobilizować, uchronić Cię przed uczuciem znużenia i znudzenia. Jest on zjawiskiem pozytywnym. Drugim rodzajem jest stres długotrwały, mający negatywny wpływ na życie człowieka. Może prowadzić on do długotrwałej frustracji, problemów ze snem, uczucia przygnębienia i depresji. Dlatego tak ważne jest, aby umieć rozpoznać i radzić sobie ze stresem na codzień.

 

Kiedy najczęściej pojawia się stres?

Stres pojawia się najczęściej,  kiedy człowiekowi towarzyszą silne emocje. Zauważyłam, że bardzo często pojawia się on u kobiet w trakcie życiowych zmian. Gdy człowiek opuszcza swoją strefę komfortu, traci w pewien sposób również poczucie bezpieczeństwa. To natomiast wiąże się z silnymi emocjami.  Zmiany sprawiają, że nie wiesz co czeka Cię na następnym kroku. Dlatego najczęściej cała ta sytuacja wywołuje reakcje stresowe.

 

Co odczuwasz podczas sytuacji stresowych?

Pierwszą rzeczą, która pojawia się w takiej sytuacji są bardzo wyraźne uczucia w ciele. Może być to ucisk w żołądku, splocie słonecznym lub w gardle. Jest to również napięcie mięśni na przykład ramion lub zaciskanie szczęki. Ciało człowieka bardzo w widoczny sposób reaguje na stres, co może być dla Ciebie sporą wskazówką. Kolejną rzeczą są wzbudzające się w Tobie emocje. Zaczynasz interpretować odczucia pojawiające się w Twoim ciele jako złość, lęk czy niepewność.  Następnie pojawia się potok myśli, który bardzo trudno zatrzymać. To przeradza się natomiast w zachowania. Człowiek zaczyna w tym momencie działać według schematu, wyrobionego wcześniej na podstawie podobnych doświadczeń.

 

Jak najlepiej radzić sobie ze stresem?

W dzisiejszym filmie przygotowałam dla Ciebie dwa sposoby na poradzenie sobie w stresowych sytuacjach. Do pierwszego z nich potrzebujesz nieco czasu oraz maty i poduszki. Najlepiej zrobić go w warunkach domowych, ponieważ potrzebujesz się do niego położyć. Pomoże on rozluźnić całe ciało oraz poradzić sobie z targającymi Tobą emocjami. Drugi sposób możesz bez problemu wykorzystać w pracy, ponieważ zajmuje on mniej czasu i można go wykonać na siedząco na krześle. Warto jednak znaleźć do tego miejsce ustronne i spokojne. Dokładne instrukcje jak wykonać oba ćwiczenia, znajdziesz w filmie powyżej.

 

Jeśli podczas czytania artykułu, lub oglądania filmu nasunęły Ci się jakieś pytania lub przemyślenia, koniecznie podziel się nimi ze mną w komentarzu!

Komentarze

comments